Digital Care stawia na autoryzowane serwisy

Czym są i jak działają serwisy autoryzowane? Jakie korzyści zyskują klienci decydując się na naprawę w autoryzowanym punkcie serwisowym? W jaki sposób Digital Care dokonuje wyboru współpracujących serwisów? Wyjaśnia Piotr Wójcik, Head of Technical Claims Handling w Digital Care  Czym są serwisy autoryzowane i co różni je od serwisów nieautoryzowanych?  
Serwisy autoryzowane posiadają certyfikację producentów, a więc naprawy realizują zgodnie z ich wytycznymi, korzystając wyłącznie z oryginalnych części. Znacząco wpływa to na trwałość i długość życia urządzenia. Nasze doświadczenia pokazują, że często nie wszystkie problemy z urządzeniem są zauważalne przy powierzchownej ocenie. Sprzęt może wizualnie prezentować się dobrze, a jednocześnie posiadać wewnątrz uszkodzenia, które powodują że nie będzie on działać właściwie. Dlatego serwisy autoryzowane wykonują naprawy kompleksowo – naprawiane są wszystkie wykryte uszkodzenia. Dzięki temu sprzęt, który wraca do klienta jest w 100% sprawny.
Digital Care w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług współpracuje jedynie z profesjonalnymi dostawcami usług serwisowych posiadającymi autoryzację.

Co jeszcze zyskują klienci korzystając z usług autoryzowanego punktu serwisowego?  
Po naprawie w serwisie autoryzowanym klient zachowuje gwarancję producenta na swoje urządzenie. W przypadku ewentualnej późniejszej awarii może skorzystać naprawy gwarancyjnej oraz praw wynikających w rękojmi sprzedawcy.

Jeśli klient chce skorzystać z naprawy w ramach gwarancji, to skąd wiadomo, że wcześniejsza naprawa była zrealizowana w serwisie autoryzowanym? Czy konieczne jest przedstawienie jakiegoś dokumentu?  
Wszystkie naprawy przeprowadzone w autoryzowanym serwisie są raportowane w systemie producenta. Dzięki temu technik może sprawdzić pełną historię napraw. Dokument z poprzedniej naprawy zawiera szczegółowe informacje pomocne w zdiagnozowaniu usterki.

Jak wygląda naprawa w autoryzowanym serwisie? 
Naprawy są wykonywane przy pomocy instrukcji dostarczanej przez producenta, która prowadzi technika przez cały proces: od diagnozy poprzez wymianę uszkodzonych podzespołów aż po testy jakościowe. Pierwszy krok to ekspertyza. Serwisant dokładnie sprawdza, co stało się z urządzeniem. Przy pomocy narzędzi systemowych dostarczonych przez producenta technik dokonuje procesu diagnozowania urządzenia. W ten sposób może określić, który z modułów pracuje niewłaściwie. Kolejnym krokiem jest wycena – szacowane jest, jaka jest wartość takiej naprawy. Po sprawdzeniu, czy naprawa wszystkich uszkodzeń mieści się w limicie i zakresie umowy, serwisant rozpoczyna naprawę. Ostatnim krokiem naprawy telefonu jest szereg testów przeprowadzanych w aplikacji dedykowanej danej marce, co pozwala upewnić się, czy urządzenie działa bez zarzutu.

W jaki sposób producenci weryfikują jakość usług świadczonych przez serwisy?  
Serwisy są pod stałym nadzorem producenta, działu kontroli jakości oraz działu technicznego. Warunki, w których odbywają się naprawy w serwisach autoryzowanych, są ściśle określone i podlegają stałym audytom.
Sprzęt oraz oryginalne części służące do naprawy urządzeń pochodzą wyłączenie z autoryzowanych kanałów dystrybucji producenta i podlegają cyklicznym przeglądom technicznym oraz kalibracji.

Podobne wpisy

60 tysięcy smartfonów nie wróciło cało z wakacji

5 Września 2019

Firma Digital Care przedstawiła bilans napraw zrealizowanych w okresie wakacyjnym. Wynika z nich, że Polacy podczas urlopów niszczyli swoje telefony średnio co minutę! Łącznie w czasie letnich miesięcy firma przyjęła aż 60 tysięcy zgłoszeń, a koszt najdroższej naprawy przekroczył 3 tys. zł.

Czytaj więcej

4 rzeczy, o których powinieneś pamiętać, wybierając ubezpieczenie telefonu

27 Lutego 2018

W Europie Środkowo-Wschodniej rośnie ilość i wartość kupowanych telefonów – a z nimi zainteresowanie zakupem dedykowanych ubezpieczeń. Digital Care radzi, na co zwrócić uwagę przy ich wyborze.

Czytaj więcej