Digital Care oferuje plany ochrony urządzeń mobilnych dla klientów SIM-Only

Oferty typu SIMO (SIM-Only) stają się obecnie jedną z najpopularniejszych opcji dla klientów chcących podpisać nową umowę telekomunikacyjną lub odnowić już istniejące plany taryfowe. Przykładowo, ponad połowa wszystkich umów telefonii komórkowej w Wielkiej Brytanii do 2021 r. będzie dotyczyła tylko karty SIM. W konsekwencji, tendencja ta prowadzi do dużego spadku sprzedaży urządzeń u operatorów sieci komórkowych. Dlatego też operatorzy  stają się  powoli „dostawcami usług łączności” i aby pozostać konkurencyjnymi, muszą w coraz większym stopniu poprawiać jakość sieci i wzbogacać swoją ofertę usług o wartości dodanej (VAS). Współpracując z Digital Care, operatorzy sieci mają doskonałą okazję do rozszerzenia swojego portfolio VAS dedykowanego umowom typu SIM-Only, oferując szereg usług ochrony urządzeń. Zindywidualizowane rozwiązania Digital Care umożliwiają operatorom sieci oferowanie ochrony urządzeń mobilnych dla telefonów używanych przez klientów korzystających tylko z karty SIM, niezależnie od marki, modelu lub miejsca zakupu urządzenia.
Globalne trendy
Jesteśmy świadkami zaniku subsydiowanych umów na telefony i jednoczesnego dynamicznego rozwoju umów SIM-Only. Klienci coraz częściej oddzielają zakupy taryfowe od zakupów telefonów. Dlaczego? Ponieważ oferty tylko z kartą SIM to świetny sposób na zaoszczędzenie pieniędzy, zwłaszcza jeśli klienci chcą zachować używany telefon po wygaśnięciu umowy. Kluczem do sukcesu umów SIM-Only jest ich zdolność do przyciągania klientów zarówno z taryf przedpłaconych, jak i abonamentowych, przy jednoczesnym zachowaniu ich atrakcyjności dla klientów już korzystających z taryf SIM-Only. Ostatecznie, klienci wybierają elastyczność otwartego rynku, która sprzyja wyborowi. Gdy klienci przejdą na umowy tylko na kartę SIM, wielu z nich pozostaje na dłużej przy operatorze.

Kiedyś tylko trend, teraz szansa rynkowa
Tendencję do zawierania umów SIM-Only jest bardzo wyraźna. Rentowność biznesu operatorów sieci podlega rosnącym ograniczeniom, jako że klienci przechodzą do ofert z handlu detalicznego, pozostając przy obecnych telefonach (widząc tylko niewielkie zmiany w nowych modelach telefonów) lub kupując używane modele hi-end. Operatorzy stają się „dostawcami usług łączności” i muszą coraz bardziej poprawiać jakość sieci oraz usług o wartości dodanej, aby wyróżnić się spośród konkurencji. W poszukiwaniu zysków operatorzy sieci muszą wkroczyć na terytorium multi-play, opierając się bardziej na usługach niż na produktach fizycznych. Partnerzy Digital Care, oferując wartościową ochronę telefonu komórkowego dostosowaną do potrzeb klientów, mają większe szanse na dotarcie do klientów korzystających tylko z karty SIM.

Wraz z pojawieniem się wspomnianych światowych trendów i zmian, które spowodowały spadek sprzedaży telefonów, skierowanie oferty ochrony urządzeń mobilnych do klientów SIM-Only staje się koniecznością. Jako że klienci mogą łatwiej zmieniać operatorów, a konkurencja cenowa jest nadal bardzo ostra, oferta ochrony urządzeń – poza innymi czynnikami, takimi jak jakość sieci, zasięg i obsługa klienta – wyróżnia się jako ważny atut, który klienci szukający nowego operatora powinni zauważyć i wziąć pod uwagę. Unikalna usługa Digital Care zapewnia większą elastyczność i skalowalność, potencjalnie zwiększając wolumeny sprzedaży i gwarantując wysokie wskaźniki dołączeń. Nasze doświadczenie w oferowaniu produktów dedykowanych do kontraktów SIM-Only pokazuje, że jesteśmy w stanie wygenerować pokaźny strumień rocznych przychodów dla każdego z naszych partnerów – mówi Maciej Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.

Zatrzymać klienta
Głównym wyzwaniem, na które zwracają obecnie uwagę operatorzy sieci, jest odpływ klientów. Oferując ochronę urządzeń mobilnych w umowach typu SIM-Only, operatorzy mają możliwość poprawy doświadczeń konsumenckich użytkownika końcowego, co skutkuje wyższą satysfakcją i mniejszą chęcią do rezygnacji z usług.

Nasza usługa spełnia wysokie oczekiwania zarówno operatorów sieci, jak i ich klientów. Jako Digital Care rozpoznajemy potrzeby, definiujemy cele i projektujemy kompletne rozwiązania, aby stworzyć unikalną usługę ochrony urządzeń mobilnych. Dostarczamy kompleksowe rozwiązania i pomagamy naszym partnerom na każdym etapie, począwszy od budowania oferty, poprzez szkolenia sprzedażowe i marketing, aż po raportowanie reklamacji i serwis urządzeń. Dzięki szerokiemu zakresowi ochrony, przystępnym cenom i doskonałej obsłudze klienta nasze usługi mogą pomóc wzmocnić relacje z klientami SIM-Only – dodaje Maciej Sierakowski.

Proces
Aby osiągnąć sukces rynkowy, wszystkie procesy w obszarze usług muszą być proste i płynne. Klienci przechodzą między kanałami sprzedaży, zatem każde skuteczne rozwiązanie musi być dostosowane do sprzedaży wielokanałowej, niezależnie od tego, czy klient przychodzi do punktu sprzedaży, korzysta z linii CC, czy podpisuje online umowę SIM-Only.

Rozwiązania Digital Care umożliwiają „zakup za jednym kliknięciem” we wszystkich kanałach. To bardzo proste! Stawiamy na ograniczenie formalności do minimum – podanie danych osobowych nie jest konieczne, nie ma skomplikowanych formularzy ani integracji IT. Skutkuje to niskokosztową realizacją programu, co jest kolejnym ważnym czynnikiem dla naszych partnerów – podkreśla Maciej Sierakowski.

Innowacyjne rozwiązania Digital Care dla umów SIM-Only oferują operatorom sieci komórkowych możliwość rozszerzenia ich usług i uzyskania znaczącej przewagi konkurencyjnej.

Żródło raportu CCS Insight

Podobne wpisy

Digital Care stawia na autoryzowane serwisy

18 Marca 2021

Czym są i jak działają serwisy autoryzowane? Jakie korzyści zyskują klienci decydując się na naprawę w autoryzowanym punkcie serwisowym? W jaki sposób Digital Care dokonuje wyboru współpracujących serwisów? Wyjaśnia Piotr Wójcik, Head of Technical Claims Handling w Digital Care

Czytaj więcej

Jak Digital Care dba o bezpieczeństwo danych klientów?

1 Marca 2021

Jak Digital Care zabezpiecza dane swoich klientów, dlaczego usuwanie zdjęć czy kontaktów z telefonu jest koniecznie w procesie naprawy oraz jak warto dbać o swoje dane w trakcie codziennego korzystania z urządzeń mobilnych? Na te i inne pytania odpowiada Adriana Sokólska, Inspektor Ochrony Danych w Digital Care.

Czytaj więcej

Euronics poszerza ofertę
o usługę naprawy smartfona

27 Czerwca 2020

Od dziś, klienci Euronics – jednej z największych fińskich sieci sklepów RTV i AGD – mogą beztrosko korzystać ze smartfonów, które zakupią stacjonarnie lub online. Wszystko dzięki współpracy Euronics i Digital Care, która zaowocowała poszerzeniem oferty fińskiego retailera o usługę Euronics Puhelinturva.

Czytaj więcej