4 rzeczy, o których powinieneś pamiętać, wybierając ubezpieczenie telefonu

Według raportu przygotowanego przez Gfk, region Europy Środkowej i Wschodniej jest najszybciej rozwijającym się zarówno jeżeli chodzi o ilość, jak i wartość kupowanych telefonów. Przeciętna wartość telefonu w naszym regionie wzrosła w 2017 roku o ok. 110 zł. Wraz ze wzrostem wartości smartfonów rośnie również zainteresowanie zakupem dedykowanych ubezpieczeń. Digital Care, największy dostawca produktów związanych z ochroną urządzeń mobilnych na polskim rynku radzi, na co zwrócić uwagę przy wyborze takiego ubezpieczenia.

Dla ponad połowy Polaków telefon jest pierwszą rzeczą, po którą sięgają zaraz po przebudzeniu, podstawowym narzędziem komunikacji, bez którego nie wyobrażają sobie codziennego funkcjonowania. Odpowiednie ubezpieczenie zakupione wraz z urządzeniem u operatora za zaledwie kilka złotych miesięcznie pozwala uchronić się przed wysokimi kosztami napraw smartfonów, które wynieść mogą od kilkuset do nawet ponad 2 000 zł. Na co zwrócić uwagę wybierając takie ubezpieczenie?

Po pierwsze, dopasuj sumę ubezpieczenia
Koniec 2017 roku obfitował w ważne premiery urządzeń premium. Na rynku pojawiły się iPhone X oraz Samsung Galaxy Note 8. Koszt wymiany samej szybki w takich urządzeniach w autoryzowanym serwisie może sięgnąć 1 500 zł (a tylko naprawa w autoryzowanym serwisie pozwala utrzymać gwarancję producenta). Dlatego wybierając ubezpieczenie warto zwrócić uwagę na maksymalną sumę ubezpieczenia. Operatorzy oferują często kilka wariantów ochrony, dlatego przed zakupem należy przeanalizować, który z nich najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Jeżeli posiadasz urządzenie premium, zawsze wybieraj najwyższy wariant, który może zapewniać ochronę nawet do wysokości wartości urządzenia. W przypadku, gdy koszty naprawy i wykorzystanych części przekroczą sumę ubezpieczenia możesz dopłacić różnicę.

Sprawdź, które części telefonu obejmuje ubezpieczenie
Według danych Digital Care blisko 80% uszkodzeń telefonów, to uszkodzenia wyświetlacza i to właśnie ten element jest chroniony przez wszystkie dostępne na polskim rynku ubezpieczenia. Jeżeli jednak chciałbyś objąć ochroną również inne części urządzenia, zapoznaj się dokładnie z zakresem tych produktów, gdyż część z nich obejmuje jedynie wyświetlacz. Oczywiście, jeżeli dojdzie do uszkodzenia zarówno wyświetlacza, jak i innych części telefonu, to będziesz je mógł naprawić za dodatkową dopłatą.

Pamiętaj o zakresie, czyli czym jest a czym nie jest przypadkowe uszkodzenie
Ubezpieczenie telefonu, podobnie jak inne ubezpieczenia, działa w określonych okolicznościach, które opisane są w dokumencie Ogólnych Warunków Ubezpieczenia. Podstawowym zdarzeniem objętym ubezpieczeniem jest tzw. przypadkowe uszkodzenie, czyli uszkodzenie powstałe na skutek czynników zewnętrznych (należy  pamiętać, że upuszczenie telefonu czy zrzucenie go przez dziecko ze stołu nie jest przypadkowym uszkodzeniem, gdyż nie powstało na skutek czynników zewnętrznych, niezależnych od ubezpieczonego). Dostępne u operatorów ubezpieczenia obejmują również zalanie wodą (rzadko innymi płynami). Przypadkowe uszkodzenie i zalanie, to dwie najczęściej występujące przyczyny uszkodzeń smartfonów.

Sprawdź zakres usług dodatkowych
Wszystkie ubezpieczenia oferowane przez polskich operatorów gwarantują szereg dodatkowych usług. Najwygodniejszą z nich jest bez wątpienia usługa door-to-door, w ramach której kurier odbiera uszkodzony telefon i dostarcza naprawione urządzenie do wskazanej lokalizacji. W ramach ubezpieczenia telefonów ubezpieczyciele często udostępniają także urządzenia zastępcze (na czas całej naprawy lub w przypadku przedłużającej się naprawy, na przykład z powodu braku części u producenta), dzięki czemu możesz pozostać w kontakcie z otoczeniem.

Digital Care to największy na polskim rynku dostawca usługi ochrony urządzeń mobilnych, działający od 2012 roku. Współpracuje z sieciami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami. Aktualnie firma działa w Polsce, na Litwie, Łotwie, w Rosji, we Włoszech i w Chorwacji i łącznie obsługuje na całym świecie ponad 2,5 mln klientów.

Podobne wpisy

Digital Care wprowadza do oferty Scanbox

4 Styczeń 2018

Digital Care, największy dostawca produktów związanych z ochroną urządzeń mobilnych na polskim rynku, wprowadził do swojej oferty urządzenie Scanbox.

Czytaj więcej