26 Maja 2022

Niszczymy jeden telefon co dwie minuty – co może stać się z Twoim smartfonem?

W ubiegłym roku Polacy niszczyli jeden telefon co… dwie minuty. Do największych serwisów w Polsce zajmujących się naprawą telefonów, najczęściej trafiały urządzenia z uszkodzonym ekranem, zalane lub wymagające wymiany baterii. Do Digital Care każdego miesiąca przychodzą tysiące zgłoszeń. Zestawienie pokazuje, że do wypadku może dojść w najmniej spodziewanych momentach.  

 

Uszkodzone przez zwierzęta

Naprawy telefonów często zgłaszają właściciele zwierząt – według statystyk Digital Care odpowiadają one za około 2% wszystkich uszkodzeń. Jakie to przypadki? Najczęściej zwierzęta zrzucają smartfony do wiadra z wodą albo ze stołu. Do takich sytuacji często dochodzi podczas sprzątania mieszkania. Zdarzają się też zadrapania przez kota.

 

Upadki podczas pracy, zabawy i zakupów

Telefony są niszczone także podczas wypadków przy pracy. Zdarzają się zgłoszenia, że aparat spadł z dużej wysokości, gdy klient wykonywał roboty budowlane. Część zgłoszeń dotyczyła telefonów … rozjechanych przez samochody.

Zakupy też mogą przyczyniać się do uszkodzeń smartfonów. Jedna poszkodowana poinformowała, że upadła w markecie na swoją torebkę, w której znajdował się telefon. Niemal 20% wszystkich uszkodzeń było spowodowanych wysunięciem się telefonu z torebki, plecaka lub kieszeni, warto więc przemyśleć, jak i gdzie chowamy telefon wychodząc z domu.

 

Wszędzie dobrze, ale w domu…

Statystyki są jednak nieubłagane – do 45% szkodzeń dochodzi w domu, a do 15% w pracy. Często przyczyną jest nieuwaga – źle odłożony telefon spada z szafki, czy ze stołu, przewrócona szklanka wody czy innego napoju zalewa urządzenie. W 7% przypadków sprawcami są dzieci. I mimo iż blisko 70% telefon jest chronionych szkłem, folią, czy etui i tak 50% badanych deklaruje, iż zdarzyło im się uszkodzić telefon. 

 

Wypadki podczas egzotycznych wakacji

Biura podróży zachęcają do kupowania dodatkowego ubezpieczenia podczas zagranicznych wyjazdów. Pokrywa ono koszty leczenia, np. gdy klient złamie nogę. Nie myślimy jednak o wypadkach, które zdarzają się naszym sprzętom – zwłaszcza telefonom.  Okazuje się bowiem, że podczas wakacji często dochodzi do zalania i stłuczenia smartfonów, dlatego warto zadbać również o ich bezpieczeństwo. Zakup dodatkowej usługi serwisowej może zagwarantować nam  naprawę urządzenia, a w niektórych wypadkach – nawet jego wymianę na nowy model. Warto rozważyć różne warianty i wybrać ten, który zabezpieczania naszego smartfona w najszerszym zakresie. W większości przypadków usługa obejmuje również uszkodzenia telefonów, do których dochodzi za granicą.

 

Zabezpieczenie przed wysokimi kosztami naprawy

Miesięczny koszt usługi serwisowej dla smartfona to w zależności od oferty operatora od kilku do kilkunastu złotych. Koszty naprawy  w 2022 r. wynosiły natomiast średnio od kilkuset do nawet 8 tyś zł. Warto więc na wszelki wypadek zabezpieczyć swój telefon, aby móc spokojnie … spacerować, robić zakupy, wyjeżdżać na urlop i bawić się.

 

 

 


.

Podobne wpisy

08 Sierpnia 2016

Polski lider ubezpieczeń mobilnych wchodzi na Litwę

Digital Care, jedna z rodzimych wiodących firm, specjalizująca się w ubezpieczeniach dla urządzeń mobilnych, stawia na zagraniczną ekspansję.