13 Czerwca 2022

Uszkodzony telefon i co dalej? Jak wybrać dobry serwis?

Najczęściej uszkadzaną częścią naszych telefonów jest wyświetlacz. Telefony niszczymy średnio co dwie minuty. Co zrobić, gdy ta nieprzyjemna sytuacja przydarzy się nam? Wybór odpowiedniego serwisu jest kluczową kwestią. Odpowiednie miejsce naprawy zagwarantuje bowiem zachowanie gwarancji i bezpieczeństwo naszego sprzętu.

 

Średnio tylko co czwarty Polak (ok. 26 proc.) naprawia swojego smartfona w autoryzowanym serwisie – wynika z badania Smart Barometr Kantar na zlecenie Grupy Digital Care z 2019 r., co trzeci w lokalnym punkcie, a 12 proc. dokonuje naprawy samodzielnie. Jednocześnie większość konsumentów była zdania, że ważne jest, by taka naprawa odbyła się autoryzowanym punkcie napraw, co pozwoli im utrzymać gwarancję producenta na telefon. Takiej odpowiedzi udzieliło ok. 87 proc. badanych. Dlaczego zatem powinniśmy naprawiać uszkodzenia w naszych telefonach wyłącznie w serwisach autoryzowanych?

 

Pod szczególnym nadzorem

Takie miejsca posiadają certyfikację producentów, co oznacza, że naprawy w nich realizowane są zgodnie z ich wytycznymi. Używają też wyłącznie oryginalnych części, co zapewnia prawidłowe działanie sprzętu po wykonanej naprawie. Czasem naprawiony telefon może prezentować się dobrze, a jednocześnie posiadać wewnętrze uszkodzenia, które spowodują, że nie będzie działać właściwie. Serwisy autoryzowane wykonują naprawy kompleksowo. Telefony są w końcowej fazie poddawane szeregowi testów, przeprowadzanych w aplikacji dedykowanej danej marce, co pozwala upewnić się, czy urządzenie działa bez zarzutu.

 

Gwarancja jakości

Naprawa w serwisie z certyfikatem producenta to też gwarancja… zachowania gwarancji. Uszkodzenia wynikające z codziennego użytkowania to zupełnie coś innego, niż fabryczne usterki, które w razie wykrycia producent zobowiązuje się usunąć na własny koszt. Wszystkie naprawy przeprowadzone w autoryzowanym serwisie są raportowane w systemie producenta. Dzięki temu technik może sprawdzić pełną historię napraw. Dokument z poprzedniej naprawy zawiera szczegółowe informacje pomocne w zdiagnozowaniu usterki, ale też może być dowodem, że wykryta usterka powstała z winy producenta. Jeśli zdecydujemy się na nieautoryzowaną naprawę, a następnie w ramach gwarancji, diagnosta może ten fakt odkryć między innymi dzięki numerowi IMEI. Posiada go każdy telefon, a są w nim ukryte informacje na temat konkretnego urządzenia, np. jakiego koloru obudowę fabrycznie posiada. W efekcie, jeśli wymienimy obudowę w serwisie za rogiem, w przypadku usterki fabrycznej autoryzowany punkt każe nam zapłacić za naprawę wszystkich elementów.

 

Uwaga na dane!

Dobry serwis zadba o to, by nas uprzedzić o odpowiednim zabezpieczeniu naszych danych. Przed oddaniem telefonu do naprawy należy wykonać kopię zapasową danych zapisanych w urządzeniu, ponieważ najczęściej podczas naprawy telefon przywracany jest  do stanu fabrycznego, a wtedy możemy utracić kontakty i zdjęcia. Należy usunąć kartę SIM i pamięci oraz wylogować się z konta Apple i Google oraz usunąć naklejkę do szybkich płatności. 

 

Komfortowa naprawa

Najlepsze serwisy przywracające sprawność naszym smartfonom nie wymagają od klientów nawet wyjścia z domu. Naprawę można zlecić telefonicznie, a sprzęt przekazać za pośrednictwem kuriera, który jednocześnie dostarczy nam zastępczy smartfon na czas naprawy. Możesz np. wygodnie skorzystać z oferty autoryzowanego serwisu MTTC , który w profesjonalny i szybki sposób naprawi Twój telefon.

 

 

 


.

Podobne wpisy

08 Sierpnia 2016

Polski lider ubezpieczeń mobilnych wchodzi na Litwę

Digital Care, jedna z rodzimych wiodących firm, specjalizująca się w ubezpieczeniach dla urządzeń mobilnych, stawia na zagraniczną ekspansję.